Sunday 28 April 2019

Dear All,  the local swimming pool has been reconditioned so I am back to starting most days with swimming laps.   When I find quiet roadside trees with fallen limbs I chainsaw and deliver them to needy families.   Occasionally I do bushwalks, like last Thursday, when I drove to a State National Park about an hour drive away, and climbed a steep goat track for an hour and a half - lots of birds and native animals, and because I started early, no other people - until the return trip when there was a steady stream!
  The days are getting shorter and cooler, so I enjoy quiet time by the fire as well.
  Trusting you are enjoying warmer and longer days as the sun moves closer.
  PeLoHa,   Alan

Kochani Wszyscy, lokalny basen został odnowiony, więc wróciłem do rozpoczynania większości dni od pływania. Kiedy znajduję przydrożne drzewa z opadniętymi konarami, obcinam je i dostarczam potrzebującym rodzinom. Sporadycznie wybieram się na wędrówki, jak w ubiegły czwartek, kiedy pojechałem do Państwowego Parku Krajobrazowego, około godziny jazdy samochodem stąd, wspinałem się na stromy kozi szlak przez półtorej godziny- mnóstwo ptaków i tutejszych zwierząt i ponieważ rozpocząłem wędrówkę wcześnie - żadnych ludzi- dopiero na drodze powrotnej przywitałem stały strumień!
Dni stają się krótsze i chłodniejsze, więc cieszę się także spokojnym czasem przy ogniu .
Ufam, że cieszą was cieplejsze i dłuższe dni gdy słońce przysuwa się bliżej .
PeLoHa,   Alan



No comments:

Post a Comment